• ROK SZKOLNY 2018/2019

• Nowa strona internetowa oraz adres email

Drodzy Rodzice, Uczniowie, Przyjaciele i Sympatycy naszej szkoły.

Informujemy, że od 1 lipca zmienia się adres internetowy szkoły na

www.spkielczewice.strzyzewice.lubelskie.pl

Zmianie ulega także adres poczty internetowej:

sp.kielczewice@strzyzewice.lubelskie.pl

• Listy LKO oraz Prezes KRUS

Poniżej zamieszczamy listy z okazji wakacji od Lubelskiego Kuratora Oświaty oraz Prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego - Aleksandry Hadzik.

List_Lubelskiego_Kuratora_Oswiaty.pdf

Zachęcamy do lektury.

• Certyfikaty za realizację międzynarodowego projektu edukacyjnego "Piękna nasza Polska cała"

Mimo, że to już wakacje w ostatnich dniach nasza szkoła otrzymała kolejne certyfikaty za realizację zadań wynikających z udziału w międzynarodowym projekcie edukacyjnym "Piękna nasza Polska cała".

Uczniowie klasy trzeciej zorganizowali m.in. klasowy kącik patriotyczny, wspólne czytanie legend polskich, spotkanie poświęcone bajkom dzieciństwa naszych rodziców i dziadków oraz wystawę "W starym kinie" połączoną z projekcją dawnych dobranocek.

• "Po raz ostatni zadźwięczał dzwonek, już są wakacje, lekcje skończone..."

W dniu 19 czerwca w szkołach po raz ostatni w roku szkolnym 2018/2019 rozbrzmiał szkolny dzwonek. Po 10 miesiącach wytężonej pracy nadeszła pora zasłużonego odpoczynku. Ostatni raz w murach naszej szkoły gościliśmy naszych ósmoklasistów.

Ten długo wyczekiwany przez uczniów dzień rozpoczęliśmy od udziału w mszy świętej w kościele parafialnym w Kiełczewicach Maryjskich. Następnie po powrocie w mury szkoły, zebraliśmy się na sali gimnastycznej, gdzie obejrzeliśmy część artystyczną przygotowaną przez naszych absolwentów oraz klasę VII. Nastąpiło także przekazanie sztandaru szkoły, zaś nasi absolwenci złożyli uroczyste ślubowanie.

Wychowankom szkoły, którzy uzyskali średnią ocen powyżej 4,75 wręczone zostały nagrody książkowe. Również uczniowie, którzy wykazali się 100% frekwencją zostali wyróżnieni. Nagrody przekazały także pani katechetka oraz pani bibliotekarka. Podsumowując mijający rok szkolny dyrektor szkoły podziękowała rodzicom za pomoc oraz okazywane wsparcie, nauczycielom i pracownikom szkoły za zaangażowanie w pracę, zaś uczniom pogratulowała sukcesów oraz promocji do następnych klas,

Ostatni punktem było spotkanie z wychowawcami w klasach oraz wręczenie świadectw. Przed nami dwa miesiące odpoczynku oraz regenerowania sił, by we wrześniu spotykać się ponownie.

• Certyfikat ogólnopolskiego programu "Dobrze jemy ze szkołą na widelcu"

I oto kolejny certyfikat przywędrował do naszej placówki. Tym razem za aktywny udział w II edycji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Dobrze Jemy ze Szkołą na Widelcu”.

W ramach programu uczniowie klasy trzeciej realizowali scenariusze zadań, a na podsumowanie wykonali prace plastyczne zatytułowane "Poszukiwacze źródeł dobrego jedzenia".

Cieszymy się, że podejmowane przez nas działania znalazły się na mapie dobrych praktyk, zaś wykonany plakat wśród grona 45 wybranych szkół z całej Polski, które przeszły do dalszego etapu konkursu. Dzięki temu nasza szkoła zagwarantowała sobie udział w III edycji programu.

• Zakończenie roku szkolnego

Drodzy Rodzice, Uczniowie

długo oczekiwane uroczyste zakończenie roku szkolnego odbędzie się w środę 19 czerwca 2019 r. wg poniższego harmonogramu:

• godz. 9.00 Msza Św. w Kościele pw. Trójcy Przenajświętszej i Nawiedzenia NMP  w Kiełczewicach Maryjskich
    • godz. 10.30 – rozdanie świadectw. Serdecznie zapraszamy dzieci, rodziców, grono pedagogiczne oraz wszystkich pracowników szkoły.
  • #jestnaswiecej

Wspólnie z Fundacją Orange, w ostatnich dniach czerwca uczniowie klas starszych naszej szkoły przyłączyli się do ogólnopolskiej kampanii społecznej przeciwstawiającej się hejtowi w sieci.

Jak możemy przeczytać na stronie fundacji "Hejterzy są w internecie najgłośniejsi, ale wcale nie jest ich najwięcej. Dołącz do akcji i udowodnij, że hejt nie jest Ci obojętny. Przeciwstaw mu się razem z nami! Nie bój się stanąć w obronie tych, którzy są atakowani w sieci. Nie reagujesz na hejt, jest Ci obojętny? Okaż solidarność z ofiarami. Pokażmy, że #jestnaswiecej."

Symbolem akcji jest pomarańczowa sznurówka, którą podziwiać możemy wplecioną w obuwie naszych uczniów, bo #jestnaswiecej.

• Udało się!!!

Udało się!!!! Zakwalifikowaliśmy się do MegaMisji!!!! Filmik autorstwa uczniów klasy trzeciej został doceniony i już od września ruszamy z zajęciami, za których realizację możemy otrzymać fantastyczne nagrody.

Oprócz tego Fundacja Orange pomoże nam uczyć mądrego i bezpiecznego korzystania z internetu naszych najmłodszych. Nie możemy się doczekać :) To będzie niezapomniany rok :-)

• Certyfikat dla koła naukowego "Ciekawi świata"

Jest nam niezmiernie miło, że na koniec roku szkolnego nasza placówka otrzymała certyfikat uczestnictwa w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym "Być jak Ignacy" Zostań bohaterem nauki, który realizowany był od grudnia 2018 r. do maja 2019 r. przez uczniów klasy trzeciej.

Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza podziękowała nam za zaangażowanie oraz kreatywność w realizacji materiałów edukacyjnych poświęconych czterem polskim naukowcom.

• "W kręgu przyjaciół Muszki" - laureaci konkursu

W dniu 14 czerwca nastąpiło rozstrzygnięcie II Gminnego Konkursu Plastycznego dla uczniów szkół podstawowych zorganizowanego przez Gminną Bibliotekę Publiczną im. Ewy Kołaczkowskiej w Strzyżewicach.

Cieszymy się, że wśród laureatów znaleźli się również uczniowie naszej szkoły, którzy wykonali ciekawe prace plastyczne poświęcone fragmentowi książki Ewy Kołaczkowskiej pt. "Dwunastu przyjaciół Muszki".

II miejsce w konkursie zajął Michał Szyszka, zaś III powędrowało do uczennicy Julii Korniak. Serdecznie gratulujemy.

• Podręczniki szkolne

Drodzy Uczniowie,

przypominamy, że do dnia 17 czerwca należy zwrócić do biblioteki szkolnej wszystkie podręczniki szkolne, które były udostępnione Wam na początku roku szkolnego.

• Bezpieczni na wakacjach

W związku ze zbliżającymi się dwoma miesiącami wolnymi od zajęć szkolnych, Dyrekcja oraz nauczyciele  przypominają uczniom, w jaki sposób bezpiecznie zachowywać się podczas wakacyjnego wypoczynku.

Zajęcia dotyczące bezpieczeństwa prowadzone w szkołach przybierają różną formę, m.in.: prezentacje filmików, jak również zapoznanie z poradnikiem bezpiecznego wypoczynku dostępnym na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Przypominamy także, że przed wakacjami warto podbić legitymację szkolną, która uprawnia do zakupu biletów ulgowych, przysługujących dzieciom i młodzieży szkolnej.

Poniżej zamieszczamy wspomniany wcześniej poradnik. Zachęcamy do lektury.

• Zwiedzamy Pieniński Park Narodowy

W dniach 10-12 czerwca grupa 37 uczniów naszej szkoły pod opieką nauczycieli brała udział w wycieczce krajoznawczej do Pienińskiego Parku Narodowego.

Po pokonaniu ok. 350 km trasy dotarliśmy do Czorsztyna, gdzie zwiedziliśmy ruiny zamku oraz podziwialiśmy przepiękną panoramę Tatr. Chętni mogli obejrzeć wystawę Pienińskiego Parku Narodowego przedstawiającą "Z biegiem Dunajca - od Czorsztyna do Krościenka. Pieniny na dawnej widokówce".  Następnie przepłynęliśmy jezioro Czorsztyńskie na pokładzie statku "Halny". Jest to statek pasażerski napędzany klasycznie przez śrubę. Rejs trwający ok. 20 minut odbyliśmy na pokładzie słonecznym, z którego mogliśmy podziwiać piękną okolicę. Przystań statków znajduje się w miejscowości Niedzica tuż pod zamkiem, więc po pokonaniu zaledwie kilkuset metrów dotarliśmy na zaporę wodną w Niedzicy. Jest to punkt widokowy, którego nie mogło zabraknąć na naszej mapie wycieczki. Z zapory podziwialiśmy  widok na zamek w Niedzicy, widoczny na większości zdjęć z tego regionu. W oddali na przeciwległym brzegu, po prawej stronie dostrzec mogliśmy niedawno zwiedzone przez nas ruiny zamku w Czorsztynie. Zmęczeni podróżą dotarliśmy w końcu do naszego miejsca docelowego w Krościenku nad Dunajcem.

Kolejny dzień przyniósł nam moc wrażeń oraz stanowił sprawdzian naszej kondycji fizycznej i samozaparcia. Rozpoczęliśmy nasze zmagania od przejazdu do Sromowiec Wyżnych. Tam, pod dotarciu do schroniska PTTK weszliśmy na szlak wiodący przez Wąwóz Szopczański na szczyt Trzech Koron - Okrąglicę. Już na samym początku szlaku mogliśmy podziwiać chyba najwspanialszy widok na ten niezwykły szczyt. Sama wędrówka pomiędzy stromymi ścianami wąwozu była dla nas prawdziwą ucztą dla oka. Ochłody dostarczał nam górski potok, który wije się wzdłuż ścieżki. Po dotarciu na Przełęcz Szopka zachwycił nas widok na panoramę Tatr. Po chwili odpoczynku w cieniu drzew udaliśmy się szlakiem na Trzy Korony. Jest to obok Sokolicy, najbardziej znany szczyt w Pieninach i równocześnie jeden z symboli regionu. Charakterystyczną koronę tworzy pięć szczytów. Najwyższy z nich to Okrąglica, licząca 983 m, na której znajduje się platforma widokowa z przepiękną panoramą na dolinę Dunajca, Beskid Sądecki, Gorce oraz Tatry.

Jednak to nie był koniec naszej wędrówki. Czekało nas bowiem zejście szlakiem w stronę Góry Zamkowej (779 m), gdzie znajdują się ruiny tzw. Zamku Pienińskiego, z którym wiąże się kilka ciekawostek m.in. historia św. Kingi, która wraz z innymi zakonnicami z klasztoru w Starym Sączu schroniła się tam przed Tatarami. Na pamiątkę tego wydarzenia powstała Grota Św. Kingi. Drugą ciekawostką jest fakt, że do 1949 r. mieszkał tam prawdziwy pustelnik, bowiem przed I wojną światową w ruinach zamku powstała „Pustelnia Pienińska”.

Mimo, że zmęczenie dawało się nam we znaki to po przerwie regeneracyjnej wspólnie podjęliśmy decyzję o dalszej wędrówce. Przez Przełęcz Sosnów doszliśmy na Czertezik (772 m), i schodząc po skalistym zboczu mieliśmy przed sobą upragnioną Sokolicę. Szczyt góry stanowi ostry fragment skalnej grani, z której rozciąga się widok na Dunajec. Na brzegu tej przepaści rosną bardzo charakterystyczne sosny reliktowe, z których najstarsza ma ok. 500 lat. Jest to jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich widoków. Gdy nacieszyliśmy oczy tak pięknym widokiem wyruszyliśmy w ostatni fragment naszej trasy, a mianowiecie czekało nas już tylko zejście w stronę Krościenka. Po ponad 2 km spacerze wzdłuż Dunajca mocno zmęczeni dotarliśmy wreszcie do hotelu, gdzie po obiadokolacji udaliśmy się na zasłużony wypoczynek.

W tym miejscu pragnę pogratulować całej grupie samozaparcia i wytrwałości, gdyż przejście ponad 18 km. trasy po górach, przy panujących warunkach atmosferycznych było nie lada wyczynem. Udowodniliśmy, że jesteśmy twardymi zawodnikami, którzy nie poddają się tak łatwo. Okazywane sobie wsparcie, motywowanie do podejmowania wysiłku było świadectwem tego, że potrafimy sobie pomagać. Brawo my!

Trzeci dzień rozpoczęliśmy równie aktywnie jak poprzedni. Po dotarciu do Szczawnicy czekała nas bowiem wspinaczka na Palenicę. Strome podejścia w niektórych z nas wzbudziły mocne obawy i niechęć, jednak grupa okazała się być ambitna i po 40 minutach wędrówki dotarliśmy na szczyt. Zjazd zjeżdżalnią grawitacyjną wprawił uczestników wycieczki w świetny nastrój, którego nie popsuł nawet fakt awarii kolejki krzesełkowej. Wizja schodzenia w góry nie należała do przyjemnych jednak pokonaliśmy i ten niespodziewany punkt programu.

Zwieńczeniem naszej wycieczki była wizyta w Wąwozie Homole. Jest to jedna z największych przyrodniczych atrakcji Pienin. Niezwykłe i malownicze kaskady wprawiają w zachwyt. Widoku dopełniają wysokie ściany skalne sięgające 120 metrów. Większa część ścieżki biegnie wzdłuż potoku Kamionka. W jego korycie znajdują się olbrzymie głazy, po których spływają kaskady wody. Całości dopiełniają mostki i schody. Po dotarciu na Dubantowską Dolinę, na której znajdują się Kamienne Księgi, czyli płaskie skały ułożone w formie otwartej książki i krótkim odpoczynku udaliśmy się w drogę powrotną do autokaru. Przed nami była już tylko droga do domu. Czas mijał nam dosyć szybko, przy wspólnym śpiewie oraz wesołych rozmowach. W godzinach wieczornych dotarliśmy do szkoły, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice.

• "Jak nie czytam, jak czytam"

W dniu 7 czerwca 2019 r. nasza szkoła wraz z Filią Gminnej Biblioteki Publicznej w Kiełczewicach Górnych brała udział w ogólnopolskiej akcji czytelniczej "Jak nie czytam, jak czytam".

Głównym celem akcji organizowanej przez redakcję miesięcznika Biblioteka w Szkole jest budowanie pozytywnego wizerunku książki, tak by czytanie kojarzyło się z czymś przyjemnym, z wolnym czasem i rozrywką. Akcja ma zachęcić tych uczniów, którzy wciąż traktują czytanie jako przykry obowiązek.

Pierwsza część spotkania organizowana była w sali gimnastycznej. Rozpoczęliśmy ją bardzo uroczyście od pasowania na czytelnika uczniów klasy pierwszej, którzy oficjalnie dołączyli w ten sposób do grona miłośników literatury. Pani bibliotekarka z Filii Gminnej Biblioteki Publicznej wręczyła dzieciom pamiątkowe dyplomy oraz książeczki. Pierwszaki zaś. przed zgromadzoną społecznością szkolną oraz rodzicami, złożyli uroczyste ślubowanie, że będą szanować książki oraz często z nich korzystać. Następnie na wszystkich czekała niespodzianka. W inscenizacji teatralnej zaprezentował się „Kabaret na jednej nóżce”, który w humorystyczny sposób przedstawił bohaterów baśni dla dzieci.

Druga część spotkania odbywała się w formie piknikowej na boisku przyszkolnym. Po zajęciu miejsc na kocach, materacach, czy też karimatach wspólnie biliśmy rekord w liczbie osób czytających w jednym momencie. Wspólnie czytaliśmy to, na co każdy miał ochotę, co sobie sam wybrał. Była to niezwykła okazja do poczytania w gronie koleżanek i kolegów, w miłych okolicznościach przyrody. Wspólnie udowodniliśmy, że czytanie może być czymś przyjemnym, formą relaksu i rozrywką na którą często brakuje nam czasu. Następnie zaprosiliśmy wszystkich do pamiątkowej fotografii, która stanowiła ilustrację do akcji „JAK NIE CZYTAM, JAK CZYTAM”.

• Gala Szeryfów Praw Dziecka

W 2019 roku obchodzimy wyjątkową, bo już 30. rocznicę uchwalenia najważniejszego na świecie dokumentu stanowiącego o prawach najmłodszych – Konwencji o prawach dziecka.Z tej okazji nasza placówka przystąpiła do OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU SZKOŁA Z PRAWAMI DZIECKA.

Dzień Praw Dziecka w naszej szkole stanowił podsumowanie działań.W ramach realizacji projektu wychowawcy poszczególnych klas przeprowadzili lekcje, na których przekazywali dzieciom i młodzieży wiedzę i umiejętności korzystania z przysługujących im praw. Chyba teraz już wszyscy wiedzą, gdzie w razie potrzeby udać się po pomoc i jak zareagować, gdy czują że ich lub ich rówieśników prawa są naruszane.

W celu utrwalenia tej wiedzy uczniowie klasy VI przygotowali część artystyczną poświęconą prawom dziecka.

Po niej nastąpiło uroczyste wręczenie GWIAZD SZERYFA PRAW DZIECKA - prestiżowego odznaczenia, ustanowionego przez UNICEF, przyznawanego tym dorosłym, którzy podejmują szczególne inicjatywy na rzecz dzieci i są najbardziej zaangażowani w propagowanie i ochronę ich praw. To wyróżnienie ma szczególną wartość, gdyż jest przyznane przez dzieci. To najmłodsi obywatele lokalnej społeczności decydują, komu się ono należy.

Gwiazdą Szeryfa Praw Dziecka może zostać odznaczony każdy przedstawiciel społeczności lokalnej, który zdaniem uczniów w wyjątkowy sposób dba o ich interesy.Po ogólnoszkolnych głosowaniach, kapituła uczniów ostatecznie wybrała do nagrody 5 osób.

Były to: Wójt Gminy Strzyżewice – Barbara Zdybel, Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Kiełczewicach Maryjskich – Dorota Frąk, Dyrektor PSP w Kiełczewicach Górnych – Agnieszka Rozwałka, dzielnicowy młodszy aspirant Mariusz Górecki oraz Kapelmistrz Młodzieżowej Orkiestry Dętej Gminy Strzyżewice – Marek Ziarkowski.

Przystępując do projektu oraz realizując poszczególne zadania nasza szkoła stara się o przyznanie Certyfikatu Szkoły z Prawami Dziecka.

• Najmłodsi w Muzeum Wsi Lubelskiej

W dniu 06 czerwca dzieci uczęszczające do oddziału przedszkolengo oraz uczniowie klas I-III udali się do Muzeum Wsi Lubelskiej, by wziąć udział w warsztatach.

• Dzień Rodziny

W imieniu całej społeczności szkolnej serdecznie zapraszamy na "Dzień Rodziny", który odbędzie się w piątek, 07 czerwca od godz. 9:30.

W programie m.in.:

1. Część artystyczna w wykonaniu uczniów klasy VI poświęcona prawom dziecka.
    2. Wręczenie odznaczeń osobom nominowanym do odznaczenia Gwiazdą Szeryfa Praw Dziecka. Odczytanie uzasadnień.
    3. Występ scholi dziecięcej działającej przy Domu Pomocy Społecznej w Kiełczewicach Maryjskich.
    4. Uroczyste pasowanie na czytelnika.
    5. Przedstawienie w wykonaniu uczniów klas IV i V.
    6. Rodzinny piknik koszyczkowy.
    7. Wspólne bicie rekordu w czytaniu - Akcja „Jak nie czytam, jak czytam”.
    8. Dzieci Świata – pokaz mody ekologicznej.
    9. Występ artystyczne dzieci, w tym nauka Zorby poprowadzona przez dziewczynki z klasy V.
  • Warsztaty z decoupage

W dniu 04 czerwca uczniowie klas drugich z PSP w Strzyżewicach-Rechcie oraz PSP w Kiełczewicach Górnych wzięli udział w warsztatach rękodzielniczych prowadzonych przez panią Wioletę Mazurek w Filii Gminnej Biblioteki Publicznej w Kiełczewicach Górnych.

Zajęcia odbywały się w ramach realizacji gminnego projektu edukacyjnego, organizowanego przez Gminną Bibliotekę Publiczną im. Ewy Kołaczkowskiej w Strzyżewicach. Ma on na celu przybliżenie najmłodszym postaci Ewy Kołaczkowskiej - pisarki dla dzieci pochodzącej ze Strzyżewic.

• Dzień Dziecka na sportowo

W dniu 31 maja, podobnie jak w minionych latach, uczniowie naszej szkoły Dzień Dziecka świętowali wspólnie ze swoimi rówieśnikami z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Strzyżewicach-Rechcie. Wzorem lat ubiegłych odbywał się pod hasłem "Dzień Dziecka na sportowo".